Проблеми авіаційних перевезень України

 

Щодо авіаційних перевезень.

Авіаційний ринок України починає своє відродження після періоду спаду активності протягом останніх декількох років.

У 2018 році відбулося зростання авіаперевезень у порівнянні з 2017 роком:

на 24,5 % зріс пасажиропотік через аеропорти України − 20,55 млн осіб, зокрема у міжнародному сполученні − на 25,8 % (18,36 млн осіб);

на 18,6 % зросли обсяги пасажирських перевезень українських авіакомпаній − 12,5 млн осіб, зокрема міжнародні − на 19 % (11,44 млн осіб);

на 21 % зросли обсяги авіаперевезень перевезень вантажів та пошти – 100 тис. тонн.

Приріст пасажиропотоку у 2018 році у порівнянні з 2017 роком склав у державних аеропортах:

«Міжнародний аеропорт «Львів» ім. Данила Галицького 48%, тобто 1 млн 598 тис. пасажирів;

«Міжнародний аеропорт «Бориспіль» 20%, а саме 12 млн 603 тис. пасажирів.

Українськими авіакомпаніями виконано 100 тисяч комерційних рейсів, що на 7,5% більше порівняно з 2017 роком, у т.ч. міжнародних на 7,7% – 84,1 тисяч рейсів. Відкрито 28 нових міжнародних маршрутів для іноземних авіакомпаній та 20 міжнародних та внутрішніх маршрутів для українських авіакомпаній.

Частка лоукостів у міжнародному сполученні - 30%. З вересня 2018 року розпочала виконувати рейси до України авіакомпанія Ryanair. Рейси виконуються з Києва та Львова. Затверджено розклад руху регулярних рейсів до/з аеропортів України новим авіаперевізникам, а саме: Iraqi Airways, Jordan Aviation, My Way, Ryanair, Brussels Airlines, Tarom, WizzAir UK, Фан Ейр, Скайап.

Мінінфраструктури в межах компетенції всебічно сприяє та підтримує розвиток авіаційної галузі України, створення всіх необхідних умов для її розвитку, зокрема, приведення аеропортової інфраструктури у відповідність до європейських стандартів якості, зростання пасажирських та вантажних авіаційних перевезень, а також розвиток регіональних аеропортів України.

При цьому, наявна потреба у врегулюванні наступних питань:

забезпечення розвитку та модернізації аеропортів України за рахунок державних коштів;

оновлення парку повітряних суден за рахунок залучення державних коштів, шляхом здешевлення кредитів;

встановлення нульової ставки податку на додану вартість та зменшення акцизного збору на авіаційне пальне;

підвищення доступності авіаперевезень для населення, зростання ролі дешевих авіаперевезень за моделлю «лоу-кост» для прямих міжрегіональних сполучень;

забезпечення державної підтримки вітчизняних авіакомпаній та авіапідприємств незалежно від форми власності;

зменшення частки прибутку, яку державні підприємства авіаційної галузі мають перераховувати до державного бюджету;

корпоратизація державних підприємств.

Вагомим важелем допомоги у розитку авіаційної галузі в Україні стало підписання Угоди про Спільний авіаційний простір між Україною та ЄС (далі – Угода про САП), що передбачено Угодою про асоціацію з ЄС. Мета Угоди про САП поступове формування спільного авіаційного простору між Європейським Союзом та його державами-членами та Україною, який заснований, зокрема, на ідентичних правилах в сфері безпеки польотів, авіаційної безпеки, управління повітряним рухом, захисту навколишнього середовища, захисту прав споживачів, систем комп’ютерного бронювання, а також, що стосується соціальних норм в авіаційній галузі.

Угода встановлює спільні стандарти безпеки та лібералізує ринкові відносин у сфері авіації, дозволяючи ефективніше та безпечніше використання повітряного простору. Укладення вказаної Угоди також спростить роботу на українському ринку авіакомпаніям ЄС, зокрема лоукостам.